Tuesday 24 May 2011

' I LOVE U B`COZ U`RE SEXY'..tertulis di t-shirt seorang gadis. Mungkin pada sesetengah orang, merasakan hal ini x perlu di perpanjangkan, sebab bese la t-shirt sekarang, macam2 dia tulis, gmbar tengkorak la, anak iblis la, besela tu, xyah la amik peduli sangat. Ana cuma tersenyum.

WANITA..apa yang terlintas di fikiran kita apabila menyebutkan tentang perkataan tersebut??satu sosok tubuh yang indah?kelembutan yang mendamaikan? atau apa? 




Suatu ketika dulu, derajat wanita diletakkan serendah-rendahnya, bahkan lebih rendah dari binatang, mereka diperlakukan sehina mungkin. Mereka cuma dianggap penghibur lelaki, pemuas nafsu syahwat lelaki. Ketika suatu waktu seorang bayi perempuan dilahirkan, merah padam muka 'ayah'nya menahan marah, dan, kerana terlalu marah jugalah bayi perempuan ditanam hidup-hidup tanpa ada rasa bersalah bahkan lega apabila bayi tersebut tuntas di 'hapus'.

Kemudian, ISLAM datang, mengangkat derajat wanita setingginya, meletakkan wanita sesuai haknya. Tapi, malang, sungguh malang sekali, apabila mereka nyata-nyata tidak pernah gembira dengan datangnya ISLAM yang mengangkat tinggi derajat hidup mereka. Ternyata, apabila melihat dunia hari ini, wanita hari ini, memakai t-shirt tertulis seperti itu.. Apa yang kalian banggakan duhai wanita? bangga dengan tubuhmu yang indah? bangga apabila lelaki menyebutmu 'seksi'? belum lagi dibahas tentang pendedahan aurat yang berleluasa. 

ISLAM DATANG???
hey, i don`t care la. seharusnya ISLAM itu dihapus dari dulu lagi. Sekarang kami kaum wanita tidak bebas, semua hal kami x boleh buat, nak pakai seksi  tak boleh, kene pakai tudung la..argh,rimaslah!

Datangnya ISLAM x pernah menafikan hak kalian duhai wanita, tidak pernah sama sekali, bahkan membela kalian dari terus tertindas. Menyuruh kalian menutup aurat, bukan bermaksud menghalang kebebasan, justru kerana kalian dicipta sedemikian unik, sehingga harus dipelihara sebaiknya, jangan sampai ada anasir luar yang cuba merosakkan kalian. Kalian sekarang sedang diperbodohkan, Lihat saja iklan kete, nak jual kete, tapi yang duk kat tepi-tepi kete tu sape? Wanita jugak. Apakah hal sekecil ini pun kalian xdapat rasa? Dunia memperbodohkan kalian, tapi ISLAM x pernah memperbodohkan kalian, x pernah mau mempergunakan kalian.


LIFE IS A CHOICE
Hidup adalah pilihan, dalam Al-Quran Allah juga menyebutkan tidak ada paksaan dalam beragama (Islam)(Albaqarah-256), tapi kita juga harus tahu, untuk setiap pilihan, pasti akan ada konsekuensinya, makanya dinamakan pilihan kan?? Dan setiap konsekuensi yang didapat, kita harus terima seadanya, kerana kitalah yang diberi hak untuk memilih, apakah mau mendapatkan syurga, atau mau mendapatkan neraka, itu semua adalah pilihan.

Ketika ISLAM datang mengangkat setinggi-tinggi nya martabat wanita, wanita tetap diberi pilihan, apakah mau terus-terusan berada sebagai mereka yang dipergunakan, atau menjadi mereka yang dipandang tinggi dengan sebenar-benarnya, dengan wajah MUSLIMAH SEJATI. Jadi, sekarang adalah untuk kalian memilih, yang mana yang terbaik buat diri kalian.


Tidak ada yang akan memaksa kalian bertudung, tidak ada yang memaksa kalian untuk berpakaian longgar dan tidak tipis, tidak ada yang memaksa kalian memakai t-shirt tertulis ‘I LOVE U B’COZ OF ALLAH’..tidak,tidak akan ada yang memaksa.. Tapi, ketika kalian mengucapkan kalimah ‘TIDAK ADA TUHAN SELAIN ALLAH, DAN MUHAMMAD PESURUH ALLAH’, ketika itulah kalian menjadi tanggungjawab muslim yang lain untuk terus memperingatkan kalian, untuk terus menjaga kalian dari nyalaan api neraka yang bahan bakarnya batu dan manusia, untuk memastikan kalian dan mereka sama-sama merasa nikmatnya berada di syurga. Jadi, tepuk dada, tanya iman..Pilihan kalian sekarang adalah penentu tempat kalian di akhirat kelak..

‘tidak ada paksaan dalam (menganut) agama (ISLAM), sesungguhnya telah jelas (perbedaan) antara jalan yang benar dengan jalan yang sesat. Barangsiapa ingkar kepada Taghut dan beriman kepada Allah,maka sungguh, dia telah berpegang (teguh) pada tali yang sangat kuat yang tidak akan putus. Allah Maha Mendengar, Maha Mengetahui’ -2:256-

0 pandangan:

Sobre o Blog

Entri Popular

Labels

Followers

Subscribe to our feed


ShoutMix chat widget

Ghurabaa'

Hiduplah kita seperti pengembara, yang singgah di dunia sebelum berehat di akhirat